Modlitwa chorych

Drogi Święty Gabrielu, zwracam się z ufnością do Ciebie, aby otrzymać od Boga łaskę i siłę, której potrzebuję. Spraw, abym zaakceptował z wiara moją sytuację i postrzegał swoją chorobę nie jako nieszczęście, lecz jako zaproszenie do lepszego zrozumienia sensu i celu życia. Wzmacniaj moją wiarę, abym mógł doceniać ból jako cenny dar i okazję do miłowania zawsze więcej. W Twojej chorobie, gdy byłeś dzieckiem, modliłeś się z wiarą i otrzymałeś łaskę uzdrowienia. Później, kiedy byłeś bardzo chory w kwiecie młodości, zaakceptowałeś wolę Boga z bezmierną miłością. Wyproś mi u Boga łaskę powrotu do zdrowia, jeżeli taka jest Jego wola, abym mógł poświęcić się dla innych z nowymi siłami i miłością. Wyjednaj mi przede wszystkim łaskę pokornego przyjęcia mojej choroby, dopóki będzie trwać, jako Bożego zamysłu, abym mógł jednoczyć się z Męką Jezusa, dopełniając cierpień Zbawiciela w Jego ciele, którym jest Kościół, dla zbawienia wszystkich grzeszników i całego świata. Amen.

w: Ks. Cyprian Kostrzewa SSP, Święty Gabriel, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2016.