Modlitwa młodzieży

Drogi Święty Gabrielu, w tym okresie mojego życia szczególnie potrzebuję pomocy. Wyjednaj mi u Boga światło zrozumienia planu, który On ma dla mnie, i siłę, abym wiernie go wypełnił. Czuję potrzebę bycia wolnym. Nie dopuść, abym dał się zniewolić jakiemukolwiek nałogowi. Spraw, abym korzystając ze swojej wolności, umiał szanować wolność innych. Naucz mnie korzystać ze swojej wolności, aby dokonywać dobrych wyborów, tzn. dawać siebie, a nie wykorzystywać innych. Czuję potrzebę miłowania i bycia kochanym. Spraw, abym dobrze odczytał mojej powołanie i wspaniałomyślnie na nie odpowiedział. Uczyń mnie wrażliwym na problemy innych, szczególnie rodziców i ludzi mi bliskich. Spraw, abym był w stanie brać odpowiedzialność za rodzinę, parafię. Pomóż mi dawać dobre świadectwo o Chrystusie. Amen.

w: Ks. Cyprian Kostrzewa SSP, Święty Gabriel, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2016.