Modlitwa studentów

Drogi Święty Gabrielu, powierzam Twojej opiece moje studia, które w tym okresie są moim najważniejszym obowiązkiem. Ty sam byłeś studentem i w tym zajęciu spełniłeś się, aż osiągnąłeś nagrodę wieczną. W nauce odkrywałeś zawsze nowe argumenty, żeby kochać życie. Pomóż mi zrozumieć, że nauka jest potrzebna, by zrozumieć swoją tożsamość i osiągnąć w przyszłości sukces. Spraw, abym w nauce zawsze odkrywał mądrość Boga, wielkość człowieczeństwa, abym nauczył się doceniać stworzenie i postęp nauki, abym zrozumiał własne powołanie, by znaleźć swoje miejsce w służbie dla dobra ludzkości. Spraw, aby moje wysiłki zostały uwieńczone powodzeniem na egzaminach i znalezieniem pracy w swoim zawodzie. Spraw, aby nauka była już od teraz sposobem miłowania ludzi, którzy mi zaufają, oraz tych, których Bóg postawi na mojej drodze w przyszłości. Spraw, abym studiując, przygotował się nie tylko do zdobywania pieniędzy na życie dla siebie i osób, które kocham, ale przede wszystkim, abym był przygotowany na złożenie daru z mojego życia dla innych we wspólnocie Kościoła i w społeczeństwie. Amen.

w: Ks. Cyprian Kostrzewa SSP, Święty Gabriel, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2016.